جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • آموزش
    • دوره های آموزشی
    • مقالات آموزشی
    • آموزش صادرات
    • آموزش واردات
  • خدمات
    • خدمات صادرات کالا
    • خدمات واردات کالا
    • ترخیص کالا
  • اخبار و پایگاه های مرتبط
    • سایت های بازرگانی داخلی
    • سایت های بازرگانی بین المللی
    • پایگاه های اطلاع رسانی مفید تجاری و اقتصادی چین
    • اطلاعات تجارت با دیگر کشورها
    • شروع و توسعه کسب و کار به زبان انگلیسی
    • فایل های مفید بازرگانی
    • اسناد قابل ویرایش صادرات و واردات
  • چند رسانه ای
    • گالری تصاویر
    • فیلم های آموزشی
    • پادکست های soundcloud
    • دانلود کتاب های آموزشی
    • اساتید
  • درباره ما
    • معرفی مجموعه
    • معرفی آموزشگاه
    • دپارتمان ها
    • دپارتمان اموزش
    • سوالات متداول
  • تماس با ما
بازرگانی تجارت طلایی
پکیج ویژه تخصصی آموزش صادرات، واردات و ترخیص کالا
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
جشنواره به پایان رسید
مشاهده سرفصل های دوره

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف (00:60)

ثبت نام

یک رمز به نشانی ایمیل شما فرستاده خواهد شد.

داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی ما شرح داده می شود مورد استفاده قرار می گیرد.

ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف (00:60)
  • 09120148914
  • Tejarattalaee@gmail.com
  • دفتر تهران ۰۲۱۲۲۰۲۵۲۶۸
  • دفتر اصفهان ۰۳۱۳۶۲۵۱۰۱۶
0
logotext2
  • صفحه اصلی
  • آموزش
    • دوره های آموزشی
    • مقالات آموزشی
    • آموزش صادرات
    • آموزش واردات
  • خدمات
    • خدمات صادرات کالا
    • خدمات واردات کالا
    • ترخیص کالا
  • اخبار و پایگاه های مرتبط
    • سایت های بازرگانی داخلی
    • سایت های بازرگانی بین المللی
    • پایگاه های اطلاع رسانی مفید تجاری و اقتصادی چین
    • اطلاعات تجارت با دیگر کشورها
    • شروع و توسعه کسب و کار به زبان انگلیسی
    • فایل های مفید بازرگانی
    • اسناد قابل ویرایش صادرات و واردات
  • چند رسانه ای
    • گالری تصاویر
    • فیلم های آموزشی
    • پادکست های soundcloud
    • دانلود کتاب های آموزشی
    • اساتید
  • درباره ما
    • معرفی مجموعه
    • معرفی آموزشگاه
    • دپارتمان ها
    • دپارتمان اموزش
    • سوالات متداول
  • تماس با ما
آخرین اطلاعیه ها
جهت نمایش اطلاعیه باید وارد سایت شوید
0
شروع کنید

وبلاگ

گروه بازرگانی تجارت طلایی > اخبار > مقالات صادرات > راهنمای انتخاب بازار هدف برای صادرات و واردات

راهنمای انتخاب بازار هدف برای صادرات و واردات

3 شهریور 1399
ارسال شده توسط mazerati
مقالات صادرات
تعیین بازار هدف

از آنجایی که صادرات و واردات از مهمترین مسایل مربوط به اقتصاد هر کشور می باشد، باید با آگاهی کامل به این حوزه وارد شد. برای رسیدن به این منظور شرکت در کلاس های آموزش صادرات و واردات می تواند مشکلات شما را در این زمینه از بین ببرد.

برای داشتن یک تجارت بین المللی موفق باید اصول این کار را از ابتدا به طور صحیح به انجام رساند. یکی از مراحل مهم صادرات و واردات انتخاب بازار هدف می باشد.

بررسی و تحقیق برای انتخاب بازار هدف از اولین اقداماتی است که باید توسط فرد صادر کننده یا وارد کننده صورت بگیرد. بدیهی است هرچقدر تحقیقات در این زمینه جامع تر و دقیق تر انجام گیرد، به همان میزان موفقیت شما قطعی تر می شود.

روش های متفاوتی وجود دارد که از طریق آنها بتوان بازار هدف مناسب را انتخاب کرد. با مراجعه به اتاق بازرگانی کشور این اطلاعات در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اما ما در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی کلی، درمورد انتخاب بازار هدف در اختیارتان قرار دهیم. اطلاع از مواردی که در زیر بیان می کنیم می تواند شما را در این امر بیشتر یاری کند.

تعیین بازار هدف

قطعا هدف از صادرات و واردات فروش کالای مورد نظر در کشور خود یا کشور های دیگر می باشد.. بنابراین اگر بهترین بازار را انتخاب نکنیم، خسارت های ناخوشایند و حتی جبران ناپذیری برایمان رقم می خورد.

مطالعه بیشتر: مراحل صادرات کالا یا خدمات به کشورهای دیگر

برای دوری از این خسارت ها توجه به فاکتورهای زیر ضروری است. در زمان بررسی بازار ها، این فکتور ها را به صورت جداگانه برای هر کشور انجام دهید.

  • تولید ناخالص
  • اندازه جمعیت
  • نگرش به کالاهای خارجی
  • آمار تولید داخلی
  • آمار واردات کالای مورد نظر
  • بررسی رقابت در بازار
  • جایگاه رقابتی شرکت در بازار
  • موانع غیر تعرفه ای
  • هزینه بازاریابی
  • محدودیت قیمت گذاری

شناخت بازار هدف

روش های ورود به بازارهای خارجی

یک دفتر فروش خارجی، به تولید کننده یا فروشنده داخلی این امکان را می دهد که در بازار خارجی، کالای خود را به فروش برساند. دفتر مذکور می تواند محل فروش، توزیع و انبار داری کالای صادراتی نیز باشد. برخی از واحد های صادراتی در کشور CIS، برای صادرات کالای خود از این روش استفاده می کنند.

شرکت های بازرگانی می توانند نمایندگان خود را از داخل کشور، در زمان های خاص به منظور فعالیت های بازرگانی به بازارهای خارجی روانه نمایند. به عنوان مثال حضور در نمایشگاه های بین المللی.

در برخی موارد صادرات مستقیم، از طریق عاملین زیر صورت می گیرد:

  • صادرات از طریق پیله وران در بازارچه های محلی
  • صادرات از طریق شرکت های تعاونی مرزنشینان
  • ورود غیر مستقیم به بازار خارجی. در این حالت صادرات کالا توسط شرکت خارجی دیگری انجام می شود.

مطالعه بیشتر: مراحل واردات کالا یا خدمات از کشورهای دیگر

در روش خرید متقابل، فروشند، تکنولوژی یا کالا را به واحد تولیدی می دهد و در مقابل، قسمتی از کالای تولید شده در این واحد را به عنوان (معادل قیمت کالای مذکور) تحویل گرفته و در بازار کشور دیگر به فروش می رساند.

روش دیگر وارد شدن به بازار خارجی، از طریق سرمایه گذاری در تولید یا مونتاژ، در بازار مورد نظر می باشد. به عنوان مثال مونتاژ سمند در سوریه توسط ایران خودرو.

تشکیل:

در تشکیل (J.V)، دو شرکت، یکی ایرانی و دیگری خارجی، می خواهند یک J.V تشکیل دهند. هرکدام از این دو شرکت، شرکت تابعه تحت کنترل خودشان را با سرمایه مجاز معرفی می نمایند.

در مواردی که تکنولوژی به طور مستقیم انتقال داده نمی شود، تکنولوژی در اختیار (J.V) قرار می گیرد. به عبارت دیگر در شرایطی که طرف خارجی به طور مستقیم کالا یا تکنولوژی را انتقال نمی دهد، درمورد درخواست کالا یا تکنولوژی، به طرف مقابل پیشنهاد تشکیل (J.V) می دهد.

همکاری به صورت مالکیت مشترک:

در همکاری به صورت مالکیت مشترک، سرمایه گذار داخلی و خارجی، یک فعالیت بازرگانی یا تولید را با هم انجام می دهند.

حق الامتیاز (Royality):

در این حالت در مورد صادرات کالا، مبلغی به عنوان حق الامتیاز به طرف مقابل داده می شود و از تکنولوژی استفاده می شود. صادرات و واردات از این طریق موجب افزایش صادرات می شود.

ویژگی های بازار هدف

اعزام هئیت تجاری به بازار های هدف:

در این روش نمایندگانی به منظور تحقیقات دقیق تر به بازار هدف مورد نظر فرستاده می شود. این تحقیقات شامل:

  • انتخاب بازار هدف
  • یافتن طرف تجاری
  • تاسیس دفتر نمایندگی
  • امکان تهیه مواد اولیه
  • جذب سرمایه های خارجی
  • تنظیم قرارداد Joint venture

هئیت تجاری باید در یافتن نماینده مناسب در بازار هدف مورد نظر، مواردی مانند: تحلیل موقعیت جغرافیایی نماینده، وضعیت محصولات و فروش، امکانات و تجهیزات نماینده و روش های تبلیغ کالا در بازار را مورد بررسی قرار دهند.

شرکت در نمایشگاه های بین المللی داخلی و خارجی:

حضور در نمایشگاه های بین المللی و تخصصی به فرد صادر کننده یا وارد کننده امکان افزایش فروش و شناسایی نمایندگی ها و کانال ها توزیع را می دهد.

از مزیت های دیگر این روش این است که می توانید با هزینه های کمتر محصولات خود را در بین بهترین های جهان تبلیغ کنید.

مجموعه تجارت طلایی با برگزاری کلاس های حضوری و آنلاینِ آموزش صادرات، واردات و ترخیص کالا، اطلاعات کامل از صهر تا صد تجارت را در اختیارتان قرار می دهند. مجموعه تجارت طلایی با بیش از یک دهه فعالیت در این حوزه تجارت (trade) شما را تا زمان ترخیص کالا یاری می کنند.

قبلی تعاریف اصطلاحات و اطلاعات گمرکی
بعدی واردکنندگان در مرحله تخصیص ارز با چه مشکلاتی مواجه هستند؟
جستجو برای:
پشتیبانی
دسته‌ها
  • آموزش
  • اخبار بازرگانی
  • اطلاعات تجارت با دیگر کشور ها
  • بدون دسته بندی
  • ترخیص کالا
  • چند رسانه ای
  • خبرنامه تجارت طلایی
  • کتاب تعرفه های گمرکی
  • گالری تصاویر
  • مقالات صادرات
  • مقالات واردات
پشتیبانی

گروه بازرگانی تجارت طلایی، فعال در زمینه آموزش صادرات و واردات، آموزش حق العمل کاری و مشاوره در حوزه ترخیص کالا می باشد.
دفتر مرکزی
  • دفتر مرکزی: تهران، خیابان آفریقا، بالاتر از چهارراه اسفندیار، نبش خیابان سعیدی، پلاک ۱۵۶ واحد۴
  • ۰۲۱۲۲۰۲۵۲۶۸
دفتر اصفهان
  • خیابان حکیم نظامی، حدفاصل چهارراه محتشم کاشانی و کوی سنگتراشها ، پلاک۷۸۹
  • ۰۳۱-۳۶۲۵۱۰۱۶
خبرنامه

چیزی را از دست ندهید، ثبت نام کنید و در مورد شرکت ما مطلع باشید.

دسترسی سریع
  • عضویت
  • ورود
  • ۰۹۱۲۱۱۴۴۰۲۸
  • 09120142314
نمادها
'logo-samandehi'
تمامی حقوق متعلق به گروه بازرگانی تجارت طلایی است
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://tepbusiness.ir/?p=4816
ورود ×

ورود با رمز عبور یکبار مصرف
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:60)
حساب کاربری ندارید؟
ثبت نام
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف (00:60)
بازگشت به ورود
  • (+98) Iran
  • سایت های بازرگانی داخلی
  • سایت های بازرگانی بین المللی
  • فایل های مفید بازرگانی
  • اسناد قابل ویرایش صادرات و واردات
  • ارتباط و ارجاع سریع پروژه
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.