صادرات تلفیق علم و هنر
معاون امور اقتصادی و بین الملل اتاق تعاون ایران صادرات را علم و هنر توأمان دانست و گفت: باید مجهز به دانش صادراتی روز باشیم تا بتوانیم در بازارهای بینالمللی حضور پایدار داشته باشیم.
به گزارش روابطعمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمدعلی ضیغمی، معاون امور اقتصادی و بین الملل اتاق تعاون ایران، شعار روز ملی صادرات را هوشمندانه توصیف کرد و اظهار داشت: رو نق صادرات نیازمند بسترسازی است که سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان پیشران این بخش در دولت وظیفۀ ریلگذاری صادرات را بر عهده دارد ولی بدون حضور بخش خصوصی قوی فرآیند صادرات صورت نخواهد گرفت.
وی افزود: “رونق تولید صادراتی، شکوفایی اقتصادی” بیانگر آن است که بدون تولید صادراتگرا امکان حضور و رقابت در بازارهای بینالمللی و در نهایت توسعۀ صادرات وجود نخواهد داشت، بنابراین، باید به شکلگیری تفکر صادراتی در بنگاهها و در کنار آن، تولید صادراتی، تمرکز کرد.
معاون امور اقتصادی و بین الملل اتاق تعاون ایران، تأکید کرد: کیفیت کالاهای صادراتی شرط کافی برای توسعۀ صادرات نیست، باید مجهز به دانش صادراتی روز باشیم تا بتوانیم در بازارهای بینالمللی حضور پایدار داشته باشیم.
ضیغمی با اشاره به اهمیت تصویر ذهنی مناسب از برند ایران بیان داشت: بارها اتفاق افتاده که بازاری را به دست میآوریم ولی پس از مدت کوتاهی آن را از دست میدهیم چرا که به صورت هیجانی و لحظهای عمل میکنیم. تصور مصرفکننده نسبت به کالا و برند بسیار با اهمیت است و در صورت تخریب این تصویر ذهنی، بازسازی آن دشوار خواهد بود.
وی گفت: به عنوان فعالان اقتصادی باید با رویکرد اصولی وارد تجارت بینالملل شویم و مراقب باشیم تا رفتار ما به برند ایران آسیب نرساند.
معاون امور اقتصادی و بین الملل اتاق تعاون ایران اظهار داشت: روز ملی صادرات فرصتی برای دست مریزاد به فعالان اقتصادی موفق و مؤثر کشور در حوزۀ تجارت خارجی است.