تنوع سبد صادراتی با فناوری نانو
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با دبیر ستاد نانو بر اهمیت بهرهگیری از فناوری در تنوع سبد صادراتی تأکید کرد.
به گزارش روابطعمومی سازمان توسعه تجارت ایران، در نشستی با سعید سرکار، دبیر ستاد نانو اظهار داشت: بهرهگیری از فناوری نانو در تولید محصولات ایرانی با تنوع بخشی به سبد صادراتی به عنوان برندینگ و مزیت محصولات صادراتی تلقی میشود.
وی ضمن لزوم تمرکز صادرات کالاهای فناوری نانو به 15 کشور همسایه افزود: ضرورت دارد تا با شناسایی ظرفیتهای اولویتدار در این زمینه، بحث استفاده از فناوری نانو در قالب یک پروژۀ ملی مطرح شود.
مودودی همچنین از تصمیم سازمان توسعه تجارت ایران از افزودن شرکتهای فناوری نانو به فرآیند انتخاب صادرکنندۀ نمونه خبر داد و گفت: حضور شرکتهای فناوری نانو در جلسات تخصصی صنایع و معرفی حوزۀ HIGH-TECH و نانو به عنوان بزرگترین استراتژی توسعۀ صادرات به منظور افزایش رقابتپذیری، باید به یک فرهنگ تبدیل شود.
سعید سرکار، دبیر ستاد فناوری نانو، با اذعان به اهمیت کیفیت و استاندارد محصولات ایرانی، رفتار حرفهای و خدمات پس از فروش مناسب شرکتهای صادرکننده حوزه نانو را باعث حفظ آبروی برند ایران توصیف کرد و گفت: حضور در نمایشگاههای تخصصی، اختصاص مشوقهای صادراتی، و توسعۀ استفاده از این فناوری از راهکارهای مؤثر در همگامسازی تولیدات ایرانی با پیشرفتهای جهانی خواهد بود.